27 Haziran 2009

Michael Jackson ve Tarkan

Dün büyük bir sanatçı Michael Jackson’ı kaybettik.Ben 27 yaşındayım ve bu zamana kadar onun kadar tanınmış onun kadar dünyada popüler bir sanatçı görmedim. Sanatçıların yaptığı esere bakmak gerekir oda mükemmel eserler oluşturarak dünyada bir numara olmayı başardı. Yanlışları yok muydu herkes de olduğu gibi vardı tabi. Derisinin siyah rengine düşmanlığı, üst üste geçirdiği(kabul etmese, sadece burnumda iki kere estetik oldum dese de) estetik operasyonlar, mahkeme tarafından suçlu bulunmasa da kafalarda soru işareti bırakan çocuk istismarı konuları aklıma ilk gelen konular… Ama başta da söylediğimiz gibi sanatçıyı eserleriyle değerlendirmek gerekir bende bu yazıda bu açıdan bakacağım. Ben yaptığı çalışmaları hep yakından takip ettim ve yaptığı her çalışmada başka bir güzellik buldum. Şarkılarının sözleri, sesi, sahne şovları mükemmeldi; bize bir sanatçı nasıl olur hep dersini verdi. Allah’ın tüm güzellikleri verdiği nadir insanlardandı; yazdığı harika şarkı sözlerini harika sesiyle yorumladı ve hep harika danslarla süsledi.
Dün bütün gün ve bu sabah hep Michael Jackson’ı izledim. Çektiği klipler yaptığı röportajları izleyerek onu daha da iyi tanıma fırsatı buldum. Ünlü olmanın ağırlığı altında zorlanan aynı şeyleri çocuklarında yaşamasını istemeyen bu nedenle çocuklarının yüzünü kapatan duygusal bir babayı gördüm. Sahnede gördüğümüz o mükemmel insanın kibarlığını, duygusallığını insanlığını gördüm. Ona hayranlığım daha arttı. Çok genç yaşta öldü, daha yapacak çok şeyi vardı…
Bu sabah kanallar arasında Michael Jackson’a ait bir şeyler ararken bir magazin programında bizim starımız Tarkan’ı rasgeldim. İki gün Michael Jackson’ı seyrettikten sonra bizim starımız Tarkan’a başka bir gözle bakma fırsatını yakaladım. İmajını değiştirmiş, saçlarını uzatmış sahnede dansedip şarkı söyleyen, dünyada önemli başarılara imza atmış daha da başarılar beklediğimiz Tarkan… Ya Michael Jackson çok büyük(tartışmasız) yada Tarkan…Kıskandım Amerikalıları böyle bir sanatçıya sahip oldukları için bizim içinse üzüldüm. Tarkan’a baktım yüzüne hiç gitmeyen saçları harika diyemeyeceğim sesi ve dans diye yaptığı değişik hareketlerle… Kimse yanlış anlamasın Tarkan’ı kötülemiyorum sadece hayal kırıklığımı anlatmak istiyorum, benim için Türkiye’nin kralı tartışmasız Tarkan ve onu çok severim ve dinlerimde… Ama bugüne kadar onun bir gün tüm dünyada tanınacağını(Michael Jackson kadar olmaz tabi ki) inanırdım, hayallerim yıkıldı gerçeği gördüm… O ses, o şov o kıyafetlerle olmaz o kralımızsa kimseyle de olmaz… Tarkan gibi Avrupa’da yaşasak bile onlar gibi düşünemiyoruz onu gördüm. Başarının bir ekip işi olduğunu ve bu ekibin ne kadar büyük ve ne kadar iyi olursa o kadarda başarının geleceğini anlayamıyoruz. Ya hep kendi dediklerimizi önemsiyoruz yada duygusal bağla yanımıza aldıklarımızın dediklerini… Saçından kıyafetine sahnede duruşundan şovuna kadar her şeyin düşünülmesi gerektiğini yanımızdakilerin millet gözetmeden en iyisi olması gerektiğini anlamıyoruz… Tarkan’ın son konserine bakıyorum arkasında benimde evden yapabileceğim bilgisayar efektleri, üstünde sıradan beyaz bir takım, kötü saç kesimi ve kendine has olmayan sağdan soldan toplanmış bir dans sitili… Bunlarla mı başarılı olacağız vizyonumuz bu kadarcı mı , yeniliğe kapalı duygusal yönümüzün ağır basarak yanımıza aldığımız sıradan bireylerle mi başarı gelecek? Başarı böyle olmaz başarı kendine has sitilinle ve senden önce olmayan sahnede duruşun, tarzınla olur… Demiyorum ki kültürümüzden uzaklaşalım yabancılar gibi olalım, dediğim kültürümüzü sentezleyelim, olmayanları çıkaralım, kendimize has bir tarz yaratalım ve hep yanımızda en iyiler olsun. Objektif olalım hepimiz Tarkan’ ı seviyoruz ama o kötü saç sitili, sahnede tek başına yaptığı kötü dans ve hiç yenilemediği müzik tarzıyla Tarkan ne kadar başarılı olur?

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Arkadaşım "Michael Jackson ve Tarkan" başlıklı yazını okudum. Michael Jackson için pek söylenecek söz yok açıkçası, o zaten başlı başına fenomen. Tarkan için söylediklerinede tamamen katılıyorum ama şunu ilave etmeden geçemeyeceğim Tarkan'ın özellikle "Şımarık" şarkısı ile gelen fırsatı önce kendi elleriyle (olduğu yeri kabullendi daha fazlasını istemedi, belki korkuları yüzünden gereken cesareti gösteremedi) sonra da ona tam anlamıyla yardımcı olmayan müzik sektörünün önde gelen Türk isimlerin (arif mardin gibi) sebebi ile başarısını devam ettirmedi. Özellikle son yıllarda sahne performansına hiç bir katkıda bulunmadı Tarkan, ileriye gideceğine hep geriye gitii maalesef! Ama umarım uyuşturucu olayı onu kendine getirmiştir ve çıkaracağı yeni albümde gerçekten Grammy Müzik Ödülünü alma çabası ile gayret sarf eder ve artık geriye değil ileriye doğru oynar bu oyunu!!!

İçimdeki Ses dedi ki...

Teşekkür ederim vakit ayırıp çok güzel yorumlamışsın eline sağlık